Odżywczy koktajl :)

Wiosna może za oknami nas nie rozpieszcza ale to czas kiedy na straganach pojawiają się pierwsze owoce sezonowe. Dzisiaj podam wam przepis na przepyszny koktajl odżywczy. Tani i łatwy do przygotowania napój pomoże wam szybko odzyskać pełnie sił zawsze po intensywnym treningu czy zawodach, gdzie wysiłek był duży lub długotrwały. Napój ten możecie przygotować samodzielnie w domu i zabrać ze sobą w podróż. Wypić go należy do 30 min po wysiłku. Zapewniam was, że domowy sok jest o wiele lepszy niż taki kupny. Do jego zrobienia będzie potrzebna sokowirówka albo robot z funkcją sokowirówki. Jeśli macie taki sprzęt pod ręką to dłużej nie czekajcie. Smacznego

Napełniamy dzbanek miksera sokiem owocowym – od 350 do 700 ml w zależności od masy ciała. Mi wystarczy 350 ml. Najlepszy jest własnoręcznie przygotowany sok z jabłek, winogron, grejpfrutów, pomarańczy lub ananasów. Owoce te posiadają bowiem wysoki indeks glikemiczny, a przy tym zawierają dużo pierwiastków wchodzących w skład elektrolitów spożywanych w czasie powrotu do pełni sił. Następnie dodajemy owoc, tu najlepiej sprawdzają się ananasy, arbuzy, melony, truskawki, banany czy pomarańcze, ale możecie puścić wodze fantazji używając ulubionych owoców, sezonowych lub mrożonych. Potem dodajemy glukozę ( od 2 do 6 łyżek w zależności od masy ciała). Dla mnie wystarczą 3-4 łyżki. Miksujemy wszystko, a następnie dodajemy proszek białkowy najlepiej w postaci serwatki (do kupienia w sklepach z odżywkami, od 1,5 do 4 łyżki w zależności od masy ciała). Ok 2 łyżek. Na koniec dorzucamy 2-3 szczypty soli. Jeśli nie używaliście mrożonych owoców możecie dodać kilka kostek lodu i gotowe .

Oryginał na stronie:
http://www.rat.prw.pl/odzywczy-koktajl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *